sâmbătă, 16 iunie 2012

Batoane energizante

Aceste batoane sunt adevarate bombe de energie ,pline de vitamine si proteine!!
Toate ingredientele din care le-am pregatit sunt absolut Bio,inclusiv gemul de caise,care este pregatit de mine din caise de la tara :-)
Cred ca daca ar fi sa cautam in magazine ceva de genul,ar fi tare dureros,caci n-am gasi :-( .Sunt multe feluri de batoane energizante,dar ca si astea ...mai rar .Eh ,tocmai de aia le-am facut singura...yu-huuu ,si le recomand cu mare drag si voua .
Copiilor mei le pun in pachetele aceste batoane ca si gustare,le plac tare mult si eu sunt multumita ca isi iau portia zilnica de vitamine.
Eu cand merg sa fac sport consum multa energie ,dar nu-i niciun bai... aici intervin batoanele mele magice.Sunt gustarea mea inainte de program si sincer ,dau rezultate atat de bune!Ma simt energica si nicidecum ingreunata la stomac ca si cum as fi dupa o masa normala.
Fructe deshidratate,seminte si cereale ,cam astea sunt ingredientele de baza.Felul lor bineinteles poate varia de la preferinte ...pana la buget.
Si voi puteti adauga tot ce va doriti;nuci,smochine,prune uscate,goji,alune de padure,afine uscate,alune caju,nuci pecan...etc asa ca puneti-va pe treaba!S-aveti spor!
Ingrediente:(pentru 16 bucati)
-100 gr.orez expandat
-50 gr. fulgi de ovaz
-50 gr.seminte de canepa decorticate (sau mei decorticat)
-1 cescuta (de cafea ) seminte de floarea soarelui
-1 cescuta (de cafea )seminte de dovleac
-1 cescuta (de cafea )caise deshidratate taiate bucati
-1 cescuta (de cafea ) stafide
-1 cescuta (de cafea) migdale feliate(sau intregi)
-1 cescuta(de cafea) de alune
-2 linguri seminte de susan
-2 linguri rase de seminte de in

Sirop:
-55 gr.unt
-2 linguri de ulei
-50 gr. miere
-80 gr. sirop de artar
-80 gr. gem de caise
-putina sare
-1 lingurita esenta de vanilie

Mod de preparare:
1.Pregatim o tava in care punem hartie de copt si o stropim cu putin ulei.O punem deoparte.
2.Intr-un castron amestecam usor toate ingredientele uscate.Punem intr-un robot un sfert din cantitate si le maruntim foarte bine.
Adaugam orezul expandat ,dupa care, punem ambele amestecuri deoparte. 

3.Intr-o craticioara punem untul,uleiul,siropul de artar,gemul de caise si sarea.Aducem in punctul de fierbere la foc mic-mediu si lasam 5-10 minute amestecand continuu.Luam apoi de pe foc ,adaugam esenta,mierea ,amestecam bine si apoi rasturnam peste ingredientele uscate amestecand repede si cat mai bine ca sa se combine totul pana toate ingredientele sunt invaluite de sirop si amestecul este bine legat.
4.Turnam compozitia in tava pregatita anterior si presam bine cu o spatula.Amestecul este lipicios, asa ca puteti unge putin spatula pentru a fi mai usor.

5.Dam tava la cuptor,la foc mic pentru 30-40 de minute pana suprafata este usor aurie.Scoatem tava si apoi presam din nou fooooarte bine cu spatula deoarece in timpul tratamentului termic amestecul din tava devine usor aerat.
6.Lasam sa se raceasca complet si cand este gata racita,dam tava la frigider pentru o ora.Taiem batoane in dimensiuni de care doriti cu ajutorul unui cutit bine ascutit si dintr-o miscare ferma.
PS.La portia asta, eu am portionat totul cat a fost cald ,nu de alta ,dar pierdeam soarele si se ducea de rapa sedinta mea foto:-).
                                                     Pofta si forta va doresc!!!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...