duminică, 17 iunie 2012

Jeleu de coacaze cu bucati de mere

In sfarsit s-au copt si coacazele yu-huuuu!!!Le asteptam cu atata drag,sunt exceptionale,uitati :-)))
Eu am pregatit jeleu de coacaze cu bucati de mere.Un contrast grozav intre textura matasoasa a jeleului si cea carnoasa a marului.
Ce ma impresioneaza la acest jeleu,este culoarea extraordinar de frumoasa,care nici dupa o perioada lunga de pastrare nu isi pierde din stralucire.
Despre gust pot sa zic ca este de-a dreptul ...sublim.Aparent ai zice ca un jeleu este ceva fad,dar nu este deloc asa,este mai mult decat mi-as putea dori.Cu siguranta merita incercat :-)))
Imi doresc sa fac un jeleu de zmeura,va fi in premiera si stiu sigur ca imi va da peste cap toate simturile.
Vad ca si asta de coacaze ma provoaca la povestiri dulcege, la cel de zmeura..cred ca voi scrie un roman:-)  
Sa revin...fara nici o gluma,fara nici o exagerare,acest jeleu este foarte bun,imi place mult :-)
Enjoy!      

Inca cateva cuvinte:

Asa cum sugereaza si numele,jeleul are o consistenta mai solida,gelatinoasa data de una din componentele fructelor:pectina.
Efectul acestei substante se observa dupa pregatire,daca fructele sunt suficient de acide.De aceea, jeleul se prepara din fructe acrisoare si care contin mai multa pectina.Fructele prea coapte sau prea moi se folosesc pt.gemuri.Jeleurile ,au un aspect translucid si fara impuritati.Fructele cele mai potrivite pt.pregatirea jeleurilor sunt merele,gutuile,coacazele negre si rosii,murele,zmeura si afinele.
Jeleurile sunt delicioase daca sunt preparate simple ,dar devin si mai bune daca se adauga diferite arome in timp ce siropul fierbe.De exemplu o lingura de rom,zeama de la o lamaie,coaja de la o portocala,pliculete de ceai sau o mana de petale de trandafiri rosii.Dupa ce aceste adaosuri si-au imprastiat aroma in sirop ,acesta vine strecurat din nou daca este cazul.
Dar sa revin la reteta ,altfel nu mai termin azi ...
Din ingredientele date ies aprox.16 borcane de 225 ml.

Ingrediente:
-4 mere
-1.5 l.suc de coacaze
-1 plic de gelfix
-1.750 kg.zahar

Mod de preparare:
1.Curatam merele de coaja si de seminte si le taiem cuburi potrivit de mari.

2.Punem sucul de coacaze intr-un vas mare si adaugam uniform plicul de gelfix amestecat cu 3 linguri de zahar,dupa care adaugam bucatile de mere.

3.Punem la fiert si,amestecand incontinuu,adaugam zaharul,si mai lasam sa dea cateva clocote.In tot acest timp spumam jeleul ori de cate ori este nevoie.Facem proba jeleului luand pe o farfurie putin sa vedem daca se incheaga,daca mai trebuie ,mai lasam sa fiarba putin,avand grija ca merele sa nu fie exagerat de patrunse,se va tulbura jeleul.

4.Cand este gata in borcanele sterilizate turnam jeleul fierbinte(nu-l lasati sa se raceasca in vasul in care l-ati preparat).Inchideti repede borcanele si intoarceti-le cu capul in jos.Lasati-le sa se racesca.Le puneti apoi la pastrat in camara.

 5.Cand ii vine randul,serviti jeleul uns pe o felie de paine,intr-o clatita aburinda,intr-o prajitura sau pe ce va fi voua pofta.

Sa aveti spor si pofta mare!

A doua zi jeleul avea o consistenta tare.Arata asa:

Sucul de coacaze l-am facut asa:
Am avut cam 2 kg de coacaze.
-Coacazele le-am spalat si le-am curatam de pe codite.
-Le-am pus intr-un vas si am adaugat cate 100 de ml.de apa pt.fiecare kg.de fructe si am pus vasul pe foc.
-Cand a inceput apa sa fiarba am luat vasul de pe foc.
-Am mixat cu un blender fructele foarte bine ,dupa care le-am stors cat am putut de tare printr-un tifon.Eu le-am stors de doua ori sa fie cat de limpede.
Gata,super easy!!!

10 comentarii:

  1. Ce-ai zice tu daca tot il lauzi atat, sa imi trimiti si mie un borcanel? :)) Cred ca e delicios, are o culoare foarte frumoasa :)

    Pupici si we placut!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea as zice sa-mi trimiti adresa!!!
      Culoarea?!!Da!!!!E bestiala,o ador.
      Pupi si de lamine:-))

      Ștergere
  2. Asa deci, coacazele alea ce le-am vazut pe Ardei si acu aici au ajuns jeleu :( Pune bine deoparte un borcan pentru vremea cand ajung pe la tine :D
    Daca nu... stii ce patesti :))) imi iau foarfecul in geanta si ma transform in stilist :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O-ho-ho Lory,stilist zici?Poi sa sti ca in momentul asta am nevoie disperata de un tuns.
      Problema mea este ca daca nu-mi nimeresti freza care-mi place,ma tem ca ma fac sa uit sa pun borcanul deoparte :-))da' te astept cu mare drag la mine,apoi mai vedem noi.
      Pana atunci pupici muuuuulti!

      Ștergere
  3. Minunat arata totul ! Te invidiez pentru fructele astea asa proaspete!

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. Daca vei face vreodata,astept sa-mi spui daca ti-a placut.
      Pup.

      Ștergere
  5. Arata minunat.....de delicios:)! Pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...