sâmbătă, 30 aprilie 2016

Prajitura cu piersici umplute cu nuca si piure de mere

O reteta rapida unde principalele vedete sunt piersicile;...si nu orice piersici, sunt piersici tare bune de la Sun Food.
Aroma, aspect si gust sublim, aceasta este prajitura pe care o recomand cu mare drag azi.
Gasiti delicioasele conserve Sun Food pe site-ul lor www.sunfood.ro , dar si pe pagina lor de facebook.
Enjoy!
Ingrediente:
Aluat:
-1/2 kg. faina
-200 gr. unt (sau unsoare)
-1 praf de copt
-100 gr. zahar
-1 ou
-coaja de la o lamaie
-smantana cat cuprinde
Umplutură:
-3 cutii de piersici Sun Food
-200 gr. nucă măcinată
-1 borcan (380 gr.) piure de mere
-150 gr. zahar
-1 linguriță esenta de vanilie
Sirop:
-zeama de la conservele de piersici
-100 gr. zahar
Mai avem nevoie de:
-100 gr. nuca tocată grosier pentru presărat intre piersici
-putin gris pentru pudrat foile de aluat
-făină pentru pudrat masa
-zahar praf pentru pudrat prajitura
-hartie cerata pentru tapetat tava

Mod de preparare:
*Pentru inceput pregatim aluatul:
1.Punem intr-un castron toate ingredientele, in afara de smantana.
2.Incepem sa framantam energic cu mana si sa adaugam treptat cate putina smantana.Continuam sa framantam si sa punem tot cate putina smantana, pana cand, la finalul frământării, obtinem un aluat fraged, in acelasi timp elastic, nelipicios si foarte omogen.
3.Il impartim in doua bucati pe care le infoliem  si le dăm la rece pentru 30 de minute.

*Acum pregatim umplutura.
1.Nuca o punem intr-un castron împreună cu zahărul, esenta si piureul de mere.
2.Amestecam cu o lingura de lemn pana ne rezulta o pasta tare, omogena.

3.Desfacem cutiile de piersici Sun Food si le rasturnam intr-un strecurator.Siropul il punem deoparte.
4.Luam o bucata de piersica (adica o jumatate) bine scursa de sirop si punem in scobitura ei cate o linguriță plină de amestec de nuca.
5.Lipim una de alta doua jumatati de piersici umplute si presam usor.La final trebuie sa arate ca si o piersica intreaga umpluta cu o minunata crema de nuca.

6.Asezam piersica umpluta pe un platou si continuăm sa umplem restul bucatilor de piersici.
7.Când am terminat, le dăm la rece.

*Asamblam prajitura;
1.Tapetam o tava de 30/22 cm. cu hartie cerata.
2.Scoatem aluatul de la rece si il desfacem din folie.
3.Pudram masa lejer cu făină si începem sa intindem cu sucitorul o foaie de aluat care sa aibă mărimea tavii în care facem prajitura.
4.Așezăm foaia in tava si pudram deasupra ei un strat foarte subtire gris.

5.Așezăm pe rânduri, una langa alta piersicile umplute.
6.Presaram in locurile libere nuca tocată grosier.
7.Intindem si ce-a de-a doua foaie de aluat.
8.Sigilam bine lateralele si preasam usor cu mana aluatul între rândurile de piersici.

9.Când am terminat, dăm tava la cuptor, la foc mediu pentru 35-40 de minute, sau pana prăjitura este aurie.

* Cat timp sta tava la cuptor pregătim siropul;
1.Punem zeama de la compoturile de piersici intr-o craticioara împreună cu zahărul.
2.Dăm totul la foc mic si lăsăm sa fiarbă pana lichidul scade mai bine de jumatate, începe sa se ingroase si sa aiba un aspect dens, gros si lipicios.In acest moment îndepărtăm siropul de foc si il punem deoparte.
3.Cu 5 minute inainte de a scoate tava din cuptor, pensulam deasupra prajiturii siropul de piersici.
4.Mai dăm tava la cuptor la foc iute pana se caramelizeaza putin topping-ul si apoi oprim focul.
5.Scoatem tava si lăsăm prăjitură sa se răcească.
6.Pudram deasupra prajiturii reci zahar praf si apoi o feliem pentru servire.
Poftă mare va doresc!

5 comentarii:

  1. Super reteta.....am o intrebare,cum fac pireul de mere? Sau se gaseste gata facut in magazine? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Rodica.
      Piureul de mere pe care l-am folosit eu la aceasta reteta l-am cumparat din comert.
      Cand am facut prajitura cu alta ocazie, l-am pregatit in casa.
      Am procedat asa:pus la fiert cam 2 kg. de mere (curatate de coaja si cotor) impreuna cu zahar (dupa gust), zeama de la o lamaie, 1 baton de scortisoara si 1-2 cani de apa.
      Am fiert foarte bine pana a scazut tot lichidul si apoi am pasat totul cu un blender pana mi-a rezultat un piure fin si dens.Atat!
      Iti doresc mult spor, abia astept sa vad rezultatul prajiturii.
      Te pup cu drag si te mai astept pe la mine.

      Ștergere
    2. Multumesc frumos ,daca nu gasesc sa cumpar am sa fac :) . O zi frumoasa draga mea,te pup :*

      Ștergere
  2. Buna ziua.Care este reteta pt concurs?Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si bine ai venit pe blogul meu!
      Reteta pentru concurs este cea de sus ''Prajitura cu piersici umplute cu nuca si piure de mere''.Am scris acolo tot ce trebuie:ingrediente, pasi de pregatire, poza finala etc...
      Iti doresc mult spor la treaba si abia astept sa vad rezultatul final si sa imi spui daca ti-ti-a placut.
      Daca cumva ai vreo nelamurire, sunt aici si iti raspund cu drag!
      Angelica.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...